keskiviikko 31. lokakuuta 2007

Uusi päivä kaiken muuttaa voi!

Eilinen harmaus on pois pyyhitty. Aamuinen aurinko piristi mielen, aivan uskomattoman kaunis syyspäivä. Sininen taivas kuvastui pihalammen pintaan. Tietenkin ahneus hiipi mieleen, näitä päiviä tahtoo lisää paljon lisää. No saahan sitä haluta yhtä jos toistakin vaan kaikkea ei saa. Huomiseksi on luvattu jälleen harmautta ja kylmenevää. Siis tänään on parasta nauttia valosta ja lämmöstä.
Olen miettinyt tässä sitäkin, miksi aina haluta kaikkea lisää. Miksi ihminen ei voi tyytyä siihen mitä jo on? Minäkin tahtoisin uusia vaatteita vaikka kaappi on täynnä entisiä.
Tahtoisin matkustaa vaikka maapallon ympäri vaikka lähelläkin on paljon katsomattomia paikkoja. Minä tahtoisin lisää rahaa, mutta lottovoitto antaa odottaa itseään. Minä tahtoisin uudet silmät, vaikka entisilläkin näkee vielä hyvin. Niin minä tahtoisin.....?
Mitä vielä ulkona paljon raikasta ilmaa ja ihana aurinko. Mars sinne! Olen tyytyväinen enää ei tarvitse aamulla lähteä puoli seitsemältä töihin. Olen itseni herra. Suurin ongelma on päättää mitä tänään tekisin. Yleensä se selviää aamukahvia juodessa.
Olen tyytyväinen siitäkin, että en ole tuolla sairaalamaailmassa lakkoasioiden keskellä. Kolme lakkoa riittää minulle. Olen aivan pienesti hengessä mukana ja toivotan menestystä taistelussa.

Ei kommentteja: