tiistai 22. huhtikuuta 2008

Katse ylös!

Olin eilen Helsingissä. Kuinka monta kertaa olen näidenkin talojen ohi kävellyt näkemättä muuta kuin jalkakäytävän tai korkeintaan näyteikkunat. Suoristin ryhtini niin hyvin kuin voin ja katselin ylöspäin. Kuljin siis ylpeänä pää pystyssä. Mitkä kauniit medaljongit riippuvat valkoisissa helminauhoissa!
Olisiko näiden ikkunoiden takana juhlasali. Väärin. Siellä on korjattu ratikoita ennen.

Tämän harmaan tornin ohi olen kulkenut monet kerrat pysähtymättä. Mikä lieneekin epätasainen harmaa seinä. Toki olen tiennyt, että rakennus on vuonna 1948 valmistunut Lastenlinna. Mutta nyt pysähdyin katsomaan kuvia seinässä. Kauniita.

Kotkaemo ruokkii poikasiaan. Eivät lentäneet pois. Tässä onnistunut lintukuva.

Entäs nämä tarjoilijat? Mitähän hyvää heillä on kulhoissaan?

Lehdettömät oksat eivät peittäneet kaunista ikkunaa ja kuvajaista siinä.

Arkkitehti on unohtanut ylös päästyään mitä rakennusta on piirtämässä. Taisi ajatella ritarilinnaa Saksaan tai jonnekin sinnepäin.

Kyllä tälläinen ulkoseinä kelpaisi minullekin. Voisi olla koomisen näköinen Tuusulan perällä.

Tänne ylös on eksynyt kirkon päätykolmio.

Kumpi on parempi, aurinko vai varjo?

Onneksi uudet lasilaatikot ovat sijoitetut takapihalle. Eivät häiritse niin paljoa.
Seuraavalla kerralla katselen uudestaan ylös, mutta eri reitillä.


4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

No moi pensastasku!
Löysinpä Sinut! Mutkan kautta suoraan, hihiii!
Tosi on että , kävelee talojen ohi ilman että katsoo ylös. Sama juttu täällä Gbg:ssä.
Helsingissähän on niitä ihania vanhoja taloja ennen sotia rakennettu, jotka ovat erittäin upeita!
Asuin Eirassa kun kävin koulua, ja siellähän on paljon katselemista.
Pidetäänkö yhteyttä ja saanko lenkata Sinut?
Kevät on pitkällä luonasi, huomaan!
Nauti.
m a k i
http://maki.bloggagratis.se

pensastasku kirjoitti...

Kyllä kiitos! On mukavaa löytää uusia blogiystäviä! Terveisin. Pensastasku

Kimmonkamera kirjoitti...

Minä olen usein ollut ongelmissa kaupungeissa, kun olen ollut neuvoton miten näkymät saisi taletettua kuviksi. Sinun kuvasarjasi on erinomainen opastus kaupunkikuvaamiseen. Kiitos.

Anonyymi kirjoitti...

Kimmo:Hauskaa, että kuvat mielyttivät. olen vielä aka noviisi näissä kuvaushommissa.